Mados pasaulyje yra absoliučiai akivaizdūs trys dalykai: Paryžiaus mados savaitė yra svarbiausias mados renginys. Kopenhaga garsėja savo madingiausiais nuomonės formuotojais, o ant Amerikos podiumų karaliauja Tommy Hilfiger, Calvin Klein ir Ralph Lauren. Tačiau ne tik jie įkūniją tikrąją “amerikietiškąją svajonę”. Pristatome Jums drabužių prekių ženklus, atspindinčius tikrąjį Niujorko stilių.
Atraskite populiariausius amerikietiškos mados prekių ženklus, kuriuos įsigysite internetinėje parduotuvėje MODIVO ir sužinokite, kaip kurti NYC stiliaus įvaizdžius.
Kas būtų pagalvojęs, kad marškinėliai su užrašu „I <3 New York", kurie anksčiau buvo perkami tik kaip suvenyras, su laiku bus pagrindiniu gatvės stiliaus gerbėjų įvaizdžių elementu. Prekių ženklo New Era “NY” beisbolo kepuraitės pastaruoju metu yra vienas populiariausių galvos apdangalų, kurį renkasi kone kiekviena nuomonės formuotoja.
„Pastaruoju metu tikrai matau daugiau žmonių, dėvinčių daiktus, kuriuos galima rasti tik čia, Niujorke.” – pasakojo mados dizainerė Miyako Bellizzi. Amerikiečiai mėgsta vietines parduotuvėles, remia Niujorko verslą ir su pasididžiavimu dėvi NYC style atspindinčius drabužius.
Zizmorecore
Cottagecore ir normcore laikinai lieka nuošalyje. Atėjo laikas zizmorecore, t.y. tendencijai, kuri užgimė Niujorko požemiuose. Iš kur kilo šis pavadinimas? Zizmor – tai dermatologo, kurio reklamos 1980-aisiais ir 1990-aisiais karaliavo miesto metro, pavardė. Mados tendencijos užgimsta pačiose keisčiausiose vietose, bet būtent dėl to jos yra autentiškos.
Zizmorecore išreiškia niujorkiečių meilę savo gražiajam miestui. Jo esmė yra drabužiai (ir ne tik) iš vietų, reprezentuojančių Niujorką. Tačiau ne tas tipiškai turistines vietas, kurias matome filmuose. Kalbame apie Manhataną ir priemiesčius, kurių nepasiekia kameros, bet kurie yra yra nostalgiški, hiperlokalūs bei įkūnija frazę „I <3 New York".
Niujorko stilius stipriai skiriasi nuo Paryžiaus ar Kopenhagos stilių. Paryžietės įprastai renkasi santūrias spalvas ir paprastus kirpimus, o skandinavės dažnai yra vadinamos „spalvingomis mados paukštėmis”. NYC stilių reprezentuojančios merginos yra drąsios, renkasi agresyvius spalvų derinius, eksperimentuoja su raštais ir nebijo per trumpų sijonų. Jos taip pat nesiskiria su aukštais kulniukais ir platformomis, o jų drabužiai rėkte rėkia: EKSTRAVAGANCIJA.
Nuotrauka: Gilbert Carrasquillo/GC Images
O kurios Amerikos drabužių kompanijos atspindi „cool girl NYC style” tendenciją? Neabejotinas šio reitingo lyderis yra prekių ženklas Tommy Hilfiger, kuris sukūrė imperiją, paremtą per madą išreikštu aktyvizmu. Niujorko stilių kartu su juo sudaro Calvin Klein, Polo Ralph Lauren, Guess bei DKNY. Kiekvienas iš šių prekių ženklų kuria mados istoriją, kuri įsirašo į amerikietiškos mados pasaulio puslapius.
Jaunojo Hilfigerio vaikystė nebuvo lengva. Dėl disleksijos jis turėjo mokymosi sunkumų ir negaudavo deramos paramos iš tėvų, kurie per sūnaus 18-ąjį gimtadienį išvarė jį iš namų. Nuo to laiko Thomas turėjo tvarkytis pats. Kupinas idėjų, jis nusprendė pradėti nuosavą verslą ir atidarė nedidelį drabužių butiką. Netrukus jis bankrutavo, bet jau 1985 m. įkūrė savo vardo prekių ženklą. Nuo tada prasidėjo Thomas Hilfiger kelias nuosavos imperijos link.
Jo kolekcijas yra įkvėptos popkultūros ikonų ir Amerikos paveldo. Nuo pat pradžių dizaineris žavėjo savo požiūriu į tendencijų kūrimą, o jo laisvalaikio stilius susilaukė daugybės gerbėjų. Iš pradžių dizaineris kūrė kolekcijas tik vyrams, tačiau ilgainiui jo prekių ženklas ėmė vystytis. Tommy Hilfiger yra tik vienas iš kelių prekių ženklų. Be jo yra ir Tommy Jeans, Tommy Sport bei Tommy Hilfiger Tailored, kurie tapo populiariausiais amerikietiškais drabužių prekių ženklais pasaulyje.
Daugelio vadinamas mados industrijos Voltu Disnėjumi, Ralfas Lifšicas (Ralph Lifshitz – toks yra tikrasis dizainerio vardas), kaip ir jo kolega Tommy Hilfigeris, taip pat turėjo nelengvą gyvenimo kelią daugiamilijardinės imperijos link.
1967 m. Ralphas Laurenas įkūrė nuosavą įmonę, kuri gamino ne tik kaklaraiščius, bet ir pilnas drabužių kolekcijas vyrams. Prekių ženklo proveržis įvyko 1972 m., kai Polo Ralph Lauren pradėjo gaminti legendinius polo marškinėlius su apykakle ir šiandien jau lengvai atpažįstamu logotipu. Ralpho Laureno polo marškinėliai ir šiandien yra kertinis jo kolekcijų modelis.
DKNY yra amerikietiški mados namai, kuriuos Niujorke įkūrė Donna Karan. Jos karjera prasidėjo nuo projekto „Seven Easy Pieces”, t.y. septynių garderobo elementų, kuriuos lengva derinti tarpusavyje. Tokią bazinių drabužių kolekciją sudarė glaustinukė, prigludęs švarkelis, sijonas, kelnės, kašmyrinis džemperis, odinė striukė ir kas nors vakarui. Šį prekių ženklą nuolat įkvepia ir skatina vystytis miesto, kuris niekada nemiega, energija. Dabar DKNY – tai dinamiškas garderobas, kuriame yra visko, ko reikia niujorkietiškam gyvenimui, kad ir kur jis bevyktų.
Guess prekių ženklo istorija prasidėjo 1981 m., kai broliai Marciano, kilę iš Marselio, bet įsimylėję Kaliforniją, nusprendė pasilikti joje ir įkurti nuosavą prekių ženklą. Broliai nuo pat pradžių siekė, kad jų drabužiai asocijuotųsi su nerūpestingu prabangiu gyvenimu Los Andžele. Jų kolekcijose legendinis Holivudo spindesys turėjo būti derinamas su natūraliu prancūzišku prašmatnumu. Šis derinys pasirodė esąs sėkmės receptas. Guess pradžia – tai Marilyn Jean – dekoruoti, prigludę džinsai iki kulkšnies su trimis užtrauktukais. Legendinės Holivudo aktorės vardu pavadinti džinsai “Marilyn” turėjo įkūnyti žaviosios žvaigždės moteriškumą. Dabar prekių ženklo asortimentas yra labai platus ir siūlo drabužių, avalynės bei aksesuarų moterims, vyrams ir vaikams. Išskirtinis šio amerikietiško prekių ženklo stilius jau dešimtmečius pavergia milijonų merginų širdis visame pasaulyje.
Jus gali sudominti: Guess – amerikietiško stiliaus mados gigantas. Viskas, ką reikia žinoti apie šį prekių ženklą >>>
Calvin Klein visada žinojo, kad jo gyvenimas bus neatsiejamas nuo mados tendencijų. Nusprendęs tapti dizaineriu, 1968 m. jis kartu su draugu Barry Schwartzu įkūrė prekių ženklą, kurio pavadinime išdidžiai puikuojasi jo vardas. Klein norėjo kurti klasikines kolekcijas, bet kartu troško, kad bendrovė būtų siejama su kažkuo jaudinančiu, įdomiu ir galbūt net šokiruojančiu. To pasiekti pavyko kuriant reklamines kampanijas, kurios ilgą laiką mirgėdavo laikraščiuose.
Kolekcijas jis kūrė atbuline tvarka ir nesivaikydavo aktualių tendencijų. Galiausiai tendencijos “vaikydavosi” jį. Kol visi buvo susitelkę į madą poliesteriui, jis kūrė drabužius iš natūralių audinių. Sportinio stiliaus ir niujorkietiškos klasikos derinys dabar yra žinomas kaip „all-american look„, o Klein tapo milijonieriumi praėjus vos dešimčiai metų nuo kompanijos įkūrimo.
Dabar Calvin Klein garsėja savo apatiniu trikotažu su apvadu bei trumparankoviais marškinėliais ir džemperiais, papuoštais raidėmis „CK”. Šiam amerikiečių drabužių prekių ženklui priklauso keli dukteriniai prekių ženklai, kurie taip pat orientuoti į kasdieniam dėvėjimui skirtus laisvalaikio stiliaus modelius: CK Calvin Klein, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear ir Calvin Klein Performance.
Michael Kors mada domėjosi nuo pat vaikystės. Jaunuolio talentu galima buvo žavėtis jau jam būnant penkerių metų, kai jis perdarė savo motinos vestuvinę suknelę. Pradėjęs studijuoti, po devynių mėnesių studijas jis nutraukė tam, kad įsidarbintų Niujorko butike, kuriame jam leido kurti kolekcijas. Ten jis susipažino su Vera Wang, kuri jam atvėrė duris į sėkmingą karjerą. 1981 m. Michael Kors sukūrė nuosavą drabužių liniją, o 1984 m. surengė pirmąjį mados šou.
Michael Kors sekėsi nuo pat pradžių, o jo kuriami rafinuoti ir prabangūs, bet kartu ir sportiški drabužiai pavergė industriją bei klientus. Jis puikiai nujautė moterų, kurioms jis kūrė, poreikius, ir būtent tai suteikė jo drabužiams pasaulinę šlovę. Michael Kors drabužiai, aksesuarai ir papuošalai, dažnai puošti monograma „MK”, yra vieni populiariausių rinkoje.
Dizaineris nebūtų pasiekęs tokios didelės šlovės be savo įspūdingų aksesuarų. Įsigiję laikrodį, akinius ir Michael Kors rankinę džiaugsitės jais daugelį metų.
Šiais laikais prekių ženklas Levi’s yra siejamas su denimu ir garsiaisiais džinsais 501®. Tik nedaugelis žino, kad šis 1853 m. Leviso Strausso įkurtas amerikietiškas drabužių prekių ženklas iš pradžių prekiavo ir odos gaminiais. Po dviejų dešimtmečių jis išplėtė savo asortimentą, įtraukdamas dabar jau kultiniais tapusius džinsus.
Prekių ženklo proveržis įvyko bendradarbiaujant su siuvėju Jacobu Davisu, su kuriuo jie kartu pristatė varines kniedes džinsiniams drabužiams sutvirtinti. Taip 1873 m. buvo sukurtas pirmasis džinsinis kombinezonas. Džinsus dėvėjo kalnakasiai, kaubojai, vėliau roko žvaigždės, prezidentai, o dabar savo garderobe turi juos beveik visi – vyrai, moterys ir vaikai.
Ilgainiui Levi’s džinsai nustojo būti siejami tik su darbo apranga ir tapo tobulu drabužiu kasdieniam dėvėjimui. Mėlyni džinsai, kaip ir kiti drabužiai, ėmė paklusti sezoninėms tendencijoms ir pradėta gaminti įvairių formų džinsines kelnes.
Jus gali sudominti: Kaip išsirinkti moteriškus džinsus pagal figūros tipą? Atraskite idealų modelį! >>>
MOTERIS
NYC stilių lengviausia išreikšti įvaizdžiais, susidedančiais iš populiariausių amerikietiškų prekių ženklų drabužių. Jei mėgstate laisvalaikio stilių, nekasdienius spalvų derinius ir avangardą – šis stilius kaip tik Jums! Derinkite spalvingus džemperius su firminiu Polo Ralph Lauren meškiuku, raudonas languotas DKNY kelnes, o įvaizdį papildykite pūkine Tommy Hilfiger liemene. Trys geriausi Amerikos prekių ženklai – vienas derinys.
Liemenė TOMMY JEANS
Džemperis POLO RALPH LAUREN
Kelnės DKNY
Šalikas TOMMY HILFIGER
Kepurė su snapeliu NEW ERA
Niujorko stiliuje svarbiausia SPALVOS. Tai toli gražu neprimena santūraus Paryžiaus rafinuotumo. Čia svarbiausia komfortas ir ekstravagancija – ne veltui svarbią vietą užima neoninės spalvos, kurias be jokių skrupulų galima derinti su įvairiais raštais. Pavyzdžiui, pažvelkite į šį derinį iš neoninės geltonos DKNY marškinėlių, tos pačios spalvos šlepečių, žalių raštuotų kelnių ir mėlynos Tommy Hilfiger bomber striukės. Tipiškam NYC stiliaus įvaizdžiui nepakanka dviejų spalvų, todėl papildėme šį derinį ryškiai raudona kuprine. Tuo tarpu panama yra būtinas kiekvienos madingos amerikietės garderobo elementas.
Bomber striukė TOMMY JEANS
Marškinėliai DKNY SPORT
Kelnės TOMMY HILFIGER
Kuprinė TOMMY HILFIGER
Šlepetės TOMMY JEANS
Panama TOMMY JEANS
VYRAS
NYC stiliuje svarbią vietą užima “beisbolo stilius”, atkeliavęs tiesiai iš Super Bowl turnyro. Taip pat drąsiai galite vilktis legendinių Ivy League mokyklų drabužius. Tommy Hilfiger kardiganas, primenantis senąsias Jeilio, Harvardo ar Brauno universiteto sienas, tobulai atspindi amerikietišką atmosferą. Šiais metais nesilaikysime jokių stiliaus taisyklių, todėl nebijokite tokio tipo drabužių derinti su, pavyzdžiui, Calvin Klein sportinėmis kelnėmis.
Bomber striukė GUESS
Kardiganas TOMMY HILFIGER
Marškinėliai TOMMY JEANS
Sportinės kelnės CALVIN KLEIN JEANS
Laisvalaikio batai CALVIN KLEIN JEANS
Kojinės POLO RALPH LAUREN
Šalikas TOMMY HILFIGER
Akiniai nuo saulės POLO RALPH LAUREN
Krepšys 2005
Mūsų pasiūlymuose, žinoma, negalėjo pritrūkti sunkių batų, su kuriais galima būtų eiti tiesiai į Taylor Momsen koncertą. Tommy Jeans kerzai puikiai tinka ne tik roko, bet ir niujorkietiško stiliaus įvaizdžiams. Aukitės juos prie spalvingo Polo Ralph Lauren džemperio, languotų kelnių ir liemenės. Nepamirškite beisbolo kepuraitės, kuri yra privalomas kiekvieno amerikiečio atribūtas.
Liemenė TOMMY HILFIGER
Džemperis POLO RALPH LAUREN
Kelnės POLO RALPH LAUREN
Kerzai TOMMY JEANS
Šalikas TOMMY HILFIGER
Beisbolo kepuraitė 47 BRAND
Pagrindinės nuotraukos šaltinis: Michael Stewart/Getty Images